Oustecká sekce dokumentuje:

ve čtvrtek 26. března 2015

Základní údaje
Pořadatel Mirka.
Účastníci Eva, Gusta, Hana, Mirka, Žolinka a ja. (6)
Příznivci (?)
Způsob provedení Vlakem a pěšky.
Doba trvání Cca 4,5 hodiny, od 10:30 do 15:00.
Trasa

Po naučné stezce obráceně od posledního zastavení k prvnímu. Z Vrbatova Kostelce po zelené i mimo ni jsme nakonec neohroženě přešli soukromý pozemek a navázali na správnou cestu. Moc dlouho jsme po ní ale nešli, protože část naší výpravy odmítla jít do kopce a tak jsme pokračovali podél toku Žejbra. Zpočátku vše vypadalo dobře, ale potom se údolí zužovalo a tak jsme se museli dostat na druhý břeh a potom zase zpátky na ten první. Z toho vyplývá, že jsme se nedrželi vytyčené trasy a čímž jsem se zřekla svoji pořadatelské funkce. Nakonec jsme se zdárně dostali do Podskaly a nasávali atmosféru tohoto místa. Po odpočinku jsme vyrazili směrem k Chacholicím, tady jsme zažili žabí rojení (fuj byly hnusný), že nebylo kam šlápnout. Kostel sv. Markéty jsme minuli vlevo a dívali se na něj z nadhledu a to už bylo před zámeckou zahradou alejí, která pamatuje řádění orkánu Kiril. Na oběd jsme šli do hotelu Dvořák, kde měli specifický jídelníček (např. knedlíky s vajíčkem, makrelu s oblohou). Posilněni někteří šli potěšit ducha do antikvariátu, jiní chutě do místní krásné cukrárny. Odtud jsme už vyrazili k nádraží a zjistili, že nám jeden vlak ujel před nosem a tak jsme čekali na další, částečně v čekárně (odkud nám vyhodili, protože ji zavírali) a částečně v přilehlé hospodě, protože začalo pršet a nechtěli jsme čekat v dešti.

Délka trasy Cca 13 km.
Body na trase Vrbatův Kostelec: zastávka ČD (376 m), za mostem (354 m); Skalní útvary nad řekou Žejbro (350 m); Podskala (315 m); Mikanova louka (305 m); U Vany (304 m); Chacholický rybník a mlýn (296 m); Chacholice (300 m); Horecký rybník (275 m);
Alej Velká lipka u kaple sv. J. Nepomuka (295 m); Chrast: zámecká zahrada (291 m),
náměstí (287 m), nádraží ČD (295 m).
Počasí Zataženo, 0 °C (měřeno ráno v 7:00 SEČ v B. ;-).
Pamětihodnosti Skalní útvary, kostel sv. Jana Křtitele a přilehlé lázně, kostel sv. Markéty, kaplička Jana Nepomuckého, Chrastecký zámek se zahradou.
Vlastivěda Řeka Žejbro, sasanky, plicníky, sedmikrásky, žáby, kachny, potápky.
Občerstvení Nádražní restaurace. Chrudim (Pernštejn 11°), hotel Dvořák, Chrast (Kozel 11°), Pizzerie U Matoušků, Chrast (Radegast 12°).
Zážitky Žáby a zase žáby, pozorování ptáků, kteří se schovali před dalekohledem, přeskakování přes potok!!!
Jiné Skandální zdrhnutí Gusty z výletu!