Benátská sekce TSA dokumentuje:

ze středy 3. na čtvrtek 4. června 2015

Základní údaje
Pořadatel ja.
Účastníci Eda, Eva, Vašek, Žolinka a ja. (5)
Příznivci Karel, ký když to nestih nás aspoň morálně podporoval.
Způsob provedení Pěšky s přespáním pod širákem.
Doba trvání Cca 19,5 hodiny, ve středu od 18:45 do čtvrtka v 14:15.
Trasa

Ve středu jsme šli za světla z Brandejsa do Oucmanic na seřadiště v Obecní hospodě, kde jsme vyčkali tmy a zavírací hodiny a posílili se na následnou noční pouť. Šlapali jsme po silnici do Sv. Jiří, odkud nás provázel měsíc do Sítin, Voděrad a na Sloupnici. Před ní jsme hodili v údolí Dolní malé strany (vlevo od silnice) širák. Před námi se nízko po jižní obloze kutálel skoroouplněk.

Po dobrodružné noci, kdy nám za hlavou v řepce spokojeně chrochtala prasátka a v obilí okolo řvali srnci, jsme druhý den poměrně brzo vstali a pokračovali údolím na východ k hnojišti, odkud vede ostře doprava cesta do Sloupnice. Po jejich humnech jsme došli pod kostel sv. Mikuláše, vystoupali kolem něj k faře, bychom hned za ní zas sestoupili ke konzumní snídani. Občerstveni nealkoholy jsme se vydrápali na protější humna, odkud jsme polními a lučními cestami dospěli do Končin, kde jsme si dopřáli u pramene sv. Václava skoro hodinový odpočinek. Z Končin jsme se brali po silnici do Kornic a raději dál na Litomyšl, neb silnice je tu lemována jabloněmi, ké nám poskytovaly blahodárný stín. Přímá cesta kol rasovny by mohla skončit úpalem, neb sluníčko už pralo na Hlavňov dočista barbarsky.

Přes Lány jsme se už táhli jak švábi na pivo, takže je zcela pochopitelné, že jsme si ho dopřali už u nádraží Na Konečné, kde jsme výlet zakončili společným obědem. Jediným trochu nepatrným kazem bylo, že s vlaky jest to bídné, tudíž nezbylo než vzít za vděk autobusy. Vašek na svůj šel k Daliboru, my zbylí na autobusko.

Délka trasy Cca 22 km.
Body na trase Brandýs nad Orlicí: zahrádka Jiřičky (305 m), podchod pod tratí (298 m); silnice na Klopototeh (385 m); Oucmanice, Obecní hospoda (375 m); les u Ostroveckého potoka (372 m); Sv. Jiří (407 m); Sítiny (390 m); Voděrady: dole u hřbitova (359 m), u odbočky na Sloupnici (394 m); údolí s širákem (368 m); hnojiště v polích (396 m); Sloupnice: severní humna (376 m), pod sv. Mikulášem (375 m), u fary (384 m), u Konzumu (376 m), jižní humna (388 m); Končiny u studánky (342 m); Kornice (372 m); křižovatka u topolu (341 m); Litomyšl: Lány u Osevy (329 m), kruhák u Botany (327 m), Na Konečné (334 m), začátek V. Valů (328 m), autobusové nádraží (336 m).
Počasí středa: jasno, 16 °C, čtvrtek: zataženo, 14 °C (měřeno ráno v 7:00 v B. ;-)
Pamětihodnosti Smradlavý podchod v Brandejse, zkratka na Klopoty, Obecní hospoda Oucmanicích, kostel sv. Jiří se hřbitovem a Vaškovou hrobkou ve Sv. Jiřím, strašidelný hřbitov ve Voděradech, sluneční elektrárna za nimi, evangelický kostel a kostel sv. Mikuláše s farou ve Slupnici, domov důchodců tamtéž;-), kaple P. Marie Lurdské a studánka sv. Václava v Končinách, bývalá výtopna v Litomyšli na nádraží.
Vlastivěda Potkání 2 řek a 4 potoků;-)
Občerstvení Jiřička, Brandýs nad Orlicí (Bernard 10° a 11°), Obecní hospoda, Oucmanice (Kozel 11°, Radegast 12°), Konzum, Sloupnice (-), Na Konečné, Litomyšl (Krakonoš 11 °, Polička 11°, Regent 11°).
Zážitky Vaškova hrobka;-)
Jiné Ztracený mobil před Sloupnicí a zapomenuté brejle ve Sloupnici.